BUDUJ RELACJĘ POPRZEZ WSPÓLNE DZIAŁANIE
Warsztat online dla rodziców,
nauczycieli i terapeutów
Prowadząca: Maria Dąbrowska-Jędral
Warsztat online dla rodziców,
nauczycieli i terapeutów
Prowadząca: Maria Dąbrowska-Jędral
Na czym ją opierasz?
W jakiej występujesz roli wobec swojego dziecka, wobec swojego ucznia, a w jakiej ono, on wobec Ciebie?
Czy Wasza relacja bazuje na zaufaniu, czy raczej jest próbą sił?
Fundamentem każdej dobrej relacji jest zaufanie – zaufanie do siebie i do tego, czego doświadczamy. Bez niego trudno stworzyć poczucie bezpieczeństwa, a ono, z kolei, jest niezbędne, by człowiek był gotowy otworzyć się na to, co mu proponujemy, zainteresować się, podjąć próbę działania.
Im bardziej człowiek Ci ufa, tym na więcej się u Twojego boku odważy, bo będzie czuł się przy Tobie bezpiecznie. Im bardziej Ci ufa, tym bardziej za Tobą pójdzie, ale… na zaufanie dziecka, ucznia potrzebujesz sobie zapracować.
Jak buduje się zaufanie?
Poprzez uważne towarzyszenie i wspólne doświadczenia. Kiedy razem przechodzicie przez rozmaite sytuacje, kiedy razem robicie rzeczy, Twoje dziecko, Twój uczeń o sobie dowiaduje się, że potrafi, że daje radę, że wie, że może, zaś o Tobie dowiaduje się, że jesteś bezpieczna, że można Ci ufać, że można za Tobą pójść, że u Twojego boku staje się coraz bardziej kompetentne i pewne swoich możliwości.
Wspólne doświadczenia pozwalają dziecku odkryć własną moc, sprawczość i budują wspomnienia sukcesu. To sprawia, że stopniowo otwiera się na coraz więcej, zaciekawia się, odważa się sprawdzać i próbować. Dobre wspomnienia z robienia rzeczy z Tobą sprawiają, że rośnie zaufanie człowieka do Ciebie, a Wasza relacja się pogłębia i wzmacnia.
Planowanie doświadczeń to podstawa sukcesu. Bez dobrego przygotowania, przemyślenia, bez świadomości nad czym pracujesz i jak chcesz to robić, trudno mówić o byciu dobrym przewodnikiem i towarzyszem dla człowieka. Każde doświadczenie ma swoją strukturę i ma swój cel. Każda wspólna czynność może budować w Twoim dziecku poczucie mocy, dobrze spędzonego czasu i być źródłem dobrego myślenia o sobie.
Pytania, na które warto sobie odpowiedzieć to:
1. Po co nad daną umiejętnością pracujesz? Co w tym jest ważnego?
2. Co będziecie robić?
3. Jak to będziecie robić?
4. Co jeszcze z tego wynika? Jak jeszcze można to zastosować?
Zastanawiasz się nad takimi sprawami?
A może chcesz się tego nauczyć?
O tym jest mój warsztat online
Dzielę się w nim z Tobą moim wieloletnim doświadczeniem z pracy z ludźmi w spektrum autyzmu i uczę, jak tworzyć okazje do uczenia, wykorzystując codzienność.
Nie musisz robić nic specjalnego, wystarczy, że świadomie i uważnie będziesz przekształcać momenty, gdy robicie to, co musicie i lubicie, w sytuacje do nauki i wzrostu.
Jesteś gotowa budować relację ze swoim dzieckiem po nowemu?
Chcesz wiedzieć, jak wykorzystać codzienność, by Was w tym wspierała?
Pozwól, że Ci pokażę, jak to zrobić.