Od frustracji do relacji… czyli jak wieść zwyczajne życie z autyzmem w tle” – warsztat wprowadzający do RDI®
Jeśli:
- Wierzysz, że osoby z autyzmem potrafią sprawnie myśleć i rozumieją znacznie więcej niż na pozór się wydaje.
- Marzy Ci się pełniejsza relacja z osobą z autyzmem, niezależnie od tego, czy jesteś jej rodzicem, czy terapeutą.
- Brakuje Ci pewności w działaniu i nie wiesz, jak skutecznie pracować.
- Szukasz sposobów na wzbogacenie komunikacji i uczynienie jej bardziej skuteczną.
- Zastanawiasz się, jak efektywnie spędzać wspólnie czas.
- Potrzebujesz konkretnych wskazówek, jak wykorzystywać zwyczajne sytuacje do pracy, by codzienność była łatwiejsza.
- Pragniesz dla swego dziecka lub podopiecznego więcej…
Mam dla Ciebie rozwiązanie!
W oparciu o założenia Programu RDI® (Programu Rozwoju Relacji) będę uczyć profesjonalistów i rodziców bardzo konkretnych działań do wdrożenia w codziennym życiu oraz pracy. W nowej odsłonie, z uwzględnieniem informacji zwrotnych od uczestników wcześniejszych edycji tego spotkania. Minimum teorii, maksimum praktyki.
To bardzo praktyczne spotkanie na temat tego, jak skutecznie budować relację z osobą z autyzmem, jak pobudzać do myślenia i uczyć rozwiązywania codziennych problemów oraz radzenia sobie w zmieniającym się świecie a także jak podnosić jej umiejętności komunikacji.
Podczas tego warsztatu:
- Zyskasz nowe spojrzenie na osoby z autyzmem i ich możliwości.
- Poznasz kluczowy czynnik, który musisz uwzględnić w procesie uczenia.
- Dowiesz się, jak możesz pobudzać dziecko do myślenia w sytuacjach zaplanowanych oraz spontanicznych każdego dnia.
- Zrozumiesz, co jest kwintesencją budowania motywacji u dziecka z autyzmem.
- Nauczysz się zamieniać swoją reaktywność na pro-aktywność w działaniu.
- Dowiesz się, jak przekształcać codzienne sytuacje w okazje do pracy z dzieckiem.
- Nauczysz się planować doświadczenia, by efektywnie wykorzystywać wspólny czas.
- Zrozumiesz, jak odkrycia nauki przekładają się na naszą codzienność z osobami z autyzmem i jak możemy je wykorzystać.
- Dowiesz się, jak wiedza na temat rozwoju autyzmu daje wszystkim „drugą szansę” na doświadczenie tego, co za „pierwszym razem” nie było możliwe.
- Nauczysz się, jak rozwijać komunikację u swego dziecka czy podopiecznego.
- Zrozumiesz, jak możesz stać się przewodnikiem dla osoby z autyzmem.
- Zrozumiesz, na czym polega kompleksowa praca z rodziną dziecka z autyzmem i jak taką rodzinę wspierać.
- Dowiesz się, co robić, by nie dać się „zjeść” autyzmowi.
- Zyskasz skuteczne narzędzia do pracy w sytuacjach każdego dnia.
- Doświadczysz potencjalnych sytuacji trudnych we współpracy i dowiesz się, jak sobie z nimi radzić.
- Zadasz i mi, i sobie dużo pytań oraz zyskasz wiele odpowiedzi, które pozwolą Ci popatrzeć na osobę z autyzmem „nowymi oczyma”.
Ćwiczenia, przykłady, filmy, mnóstwo zadanych pytań i uzyskanych odpowiedzi, refleksji oraz inspiracji do działania.
Niezależnie od tego, w jakim nurcie terapeutycznym działasz, to szkolenie z całą pewnością poszerzy Twoją perspektywę oraz warsztat pracy.
Prowadząca: Maria Dąbrowska-Jędral, Certyfikowana Konsultantka RDI®
Każdy uczestnik, który weźmie udział w całym warsztacie otrzyma zaświadczenie o odbyciu zajęć.
W razie pytań pisz na adres e‑mail: info@mariajedral.pl
O ile poszukujesz skutecznych sposobów działania w pracy z osobami z autyzmem, ten warsztat jest dla Ciebie i serdecznie Cię na niego zapraszam.
- Ćwiczenia w małych grupach
- Przykłady tylko z życia
- Filmy
- Analiza pracy nad konkretnymi celami
- Wspólne planowanie
- Mnóstwo zadanych pytań i uzyskanych odpowiedzi
- Dużo refleksji oraz inspiracji
- Zastrzyk pozytywnej energii i motywacji do działania
- Dobry czas razem, który przyniesie gotowe pomysłami do wdrożenia w życie
- Niezależnie od tego, w jakim nurcie terapeutycznym obecnie działasz, to szkolenie poszerzy Twoją perspektywę oraz warsztat pracy
Jeśli masz grupę 20 osób i chcesz, bym taki warsztat poprowadziła u Ciebie, zamów szkolenie tutaj a dostaniesz ode mnie szczegółowe informacje na temat warunków.
Jeśli jeszcze się zastanawiasz i szukasz potwierdzenia, że warto, przeczytaj, co mówili uczestnicy poprzednich edycji i obejrzyj krótkie filmiki ze szkolenia.
Argumentem zachęcającym jest to, iż szkolenie ma charakter praktyczny. Ćwiczymy, omawiamy sytuacje, które występują w codziennym życiu. Przygotowane nagrania praktyczne pokazują w jaki sposób podejść do danej sytuacji. Polecam!
Iwona
Na pewno zachęciłabym rodziców dzieci z autyzmem do tego szkolenia. Było bardzo profesjonalnie przygotowane. Panowała miła, przyjazna atmosfera. Po kursie można spojrzeć na dzieci z autyzmem w inny sposób. Bardzo dobrze dobrane filmy do programu.
Alicja
Dobre doświadczenie, nowe spojrzenie na dzieci z autyzmem i ich rodziny. Kurs polecam innym, wykładowca bardzo kompetentny, w własnym bagażem doświadczeń. Szkolenie urozmaicone poprzez krótkie filmiki na dany temat, ćwiczenia. Czas w pełni wykorzystany, brak czasu na nudę.
Ewa
Pozytywne doświadczenie, które pokazało mi, jak ważne jest wspólne doświadczenie a zawłaszcza zaplanowanie bardzo dokładne tego, co i jak chcemy osiągnąć w pracy z dzieckiem. Otrzymałam dużo praktycznych podpowiedzi.
Marzena
Poleciłabym kurs, jako podwalinę do refleksji nad warsztatem pracy terapeuty. Rewelacyjny, jeśli chodzi o ułożenie sobie sposobu komunikacji oraz znaczenia uczenia myślenia. Otwiera głowę. Dziękuję.
Ola
Chętnie bym poleciła ten kurs innym osobom. Wydaje mi się, że można dzięki tej metodzie osiągnąć lepsze rezultaty i lepiej przygotować dziecko do życia w społeczeństwie i do radzenia sobie z codziennymi problemami i sytuacjami.
Beata
Uzyskałam wiele informacji dotyczących pracy z rodzicami dzieci z autyzmem oraz sposoby prowadzenia terapii i przygotowania do zajęć. Poleciłabym kurs osobom pracującym z dziećmi ze spektrum autyzmu i rodzicom. Kurs prowadzony był w sposób ciekawy. Prowadząca wyczerpująco udzielała informacji na zadawane przez uczestników pytania
Nie paplać, czekać!!! Pracować jak najbardziej naturalnie. Tak, poleciłabym kurs zwłaszcza osobom, które pracują behawioralnie. Powiedziałabym, że w ciągu 1 dnia zajęć dostajemy realne narzędzie do pracy zarówno z rodzicem jak i z dzieckiem.
Barbara
W inny sposób spojrzałam na swoją pracę. Zauważyłam pewne błędy i wiem, jak mogę przekształcać je w pozytywy. Dowiedziałam się też, że nieświadomie stosuję pewne elementy metody RDI i wiem, ze przynoszą one dobre rezultaty.
Katarzyna
Kurs jest praktyczny, wnoszący dużo nowych umiejętności do mojej pracy. Dużo czytałam na ten temat, ale pewnych kwestii nie potrafiłam przenieść w strefę praktyczną.
Anna