Program HANDLE®
Kiedy zaczynasz pracę z własnym dzieckiem pod okiem Marii, to automatycznie zaczynasz uważniej je obserwować i uświadamiać sobie więcej. Dlaczego się zachowuje tak a nie inaczej, skąd się te zachowania biorą… uczysz się sobie radzić w codziennym życiu co sprawia, że z czasem sytuacja posiadania dziecka niepełnosprawnego staje się oswojona. Już wiesz co i jak. Więc o wiele łatwiej jest ją zaakceptować i odnaleźć w niej satysfakcję i szczęście. Bo przecież masz dziecko wyjątkowe. Może trudniejsze w obsłudze, ale masz okazję czegoś się nauczyć. O nim i o sobie.
Magda
Wyobraź sobie…
- Jesteś rodzicem dziecka z autyzmem, ADHD lub innymi trudnościami neurorozwojowymi czy po prostu z trudnościami w uczeniu się.
- Poszukujesz łagodnego, bez użycia leków, sposobu wspierania rozwoju układu nerwowego, by Twoje dziecko mogło uwolnić swój potencjał.
- Jesteś uważna na potrzeby swoje i dziecka.
- Rozumiesz, że siła wodospadu jest niczym w porównaniu do kropli, która drąży skałę.
- Słuchasz swojej intuicji w podejmowaniu decyzji dla swojego dziecka.
- Jesteś zaangażowana w pracę z dzieckiem i chcesz móc z nim pracować w każdych warunkach.
- Masz wrażenie, że jest coś, co przeszkadza Twojemu dziecku robić postępy lub postępy są dużo wolniejsze niż byś się spodziewała.
- Twoje dziecko jest bardzo zmęczone po zajęciach w szkole lub przedszkolu, gdyż zaangażowanie w działania poznawcze zużywa mnóstwo jego energii.
- Twoje dziecko generalnie znakomicie sobie radzi, jednak pod wpływem stresu niejako traci swe umiejętności i „rozpada się” emocjonalnie.
- Twoje dziecko ma trudność z wykonywaniem kilku zadań jednocześnie, np. jak patrzy, to nie słucha.
- Twoje dziecko wymaga stałych modyfikacji otoczenia, by zapewnić mu odpowiednie warunki do uczenia się.
- Twoje dziecko wymaga stałych modyfikacji otoczenia, by zapewnić mu odpowiednie warunki do uczenia się.
- Twoje dziecko musi wkładać dużo więcej wysiłku w robienie „rzeczy” niż jego rówieśnicy.
- Twoje dziecko ma trudność z organizacją siebie w przestrzeni lub organizacją swojego otoczenia.
- Twoje dziecko nie nadąża ruchowo lub poznawczo za swoimi rówieśnikami.
- Potrzeba dostarczania i odpowiadania na bodźców jest silniejsza od potrzeby poznawania świata.
- Chcesz się nauczyć „czytać” swoje dziecko i wiedzieć, ile stymulacji będzie w sam raz a ile to już za dużo.
- Potrzebujesz wiedzieć, które sfery w funkcjonowaniu układu nerwowego Twojego dziecka są mocne a które osłabione i wymagają wsparcia.
- Potrzebujesz wiedzieć, które sfery w funkcjonowaniu układu nerwowego Twojego dziecka są mocne a które osłabione i wymagają wsparcia.
- Chcesz zestawu prostych, skutecznych ćwiczeń opartych na ruchu, które wzmacniają układ nerwowy Twojego dziecka i które Twoje dziecko zaakceptuje.
- Chcesz przeznaczyć nie więcej niż 30 minut dziennie na wykonywanie ćwiczeń z dzieckiem.
- Chcesz pracować z dzieckiem w domu, dostosowując ćwiczenia do Waszego programu dnia.
To takie ćwiczenia i po nich czuję się dobrze. Mi się wydaje, że po nich ja siebie czuję bardziej i mi się nie chce tak skakać i mam powoli lepsze umiejętności, bo ja się lepiej koncentruję. Widzę lepiej i lepiej piszę i lepiej mówię. Ja się cieszę że mama i tata ze mną ćwiczą HANDLE.
Jarek